Sponsor worden?? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van zendingroemenie - WaarBenJij.nu Sponsor worden?? - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van zendingroemenie - WaarBenJij.nu

Sponsor worden??

Door: Brenda

15 Oktober 2015 | Nederland, Amsterdam

Lieve vrienden ,

Afgelopen april zijn wij naar Roemenië geweest om daar de Roma (de zigeuners die in Roemenië wonen) te helpen. Wat we daar zagen was erg schokkend!
We verbleven in een idyllisch stadje Sighişoara.
Aan de rand van deze stad bevindt zich de sloppenwijk van de Roma. Hun krot is erg klein en ze leven er met vele mensen - vaak met wel drie of vier generaties.
Er staat alleen één kachel die warmte geeft en waar op gekookt wordt. Als men geluk heeft is hun hutje water- en winddicht! Maar heel vaak is dit niet het geval.
De Roma worden verstoten, hebben meest geen werk en dus ook heel weinig geld.
Aanstaande zaterdag vertrekken wij weer naar Roemenië
Wat gaan we daar doen?
§ Tassen met boodschappen brengen

§ ‘Huisjes’ wind- en waterdicht maken

§ Bezoeken afleggen, de mensen bemoedigen

§ Spreken in kerken

§ Jongerenconferentie organiseren

Wij willen jullie vragen om eventueel deel te nemen aan onze reis door middel van een financiële bijdrage. Zie dit niet als ‘bedelbrief’!
Geef deze gift niet voor ons, maar voor deze arme mensen die nota bene ook in Europa wonen!
100% van je gift wordt besteedt aan de Roma bevolking!

Wil je een financiële bijdrage leveren - heel graag!

§ Een volle boodschappen tas kost ongeveer €20,-
Deze bestaat uit aardappelen, uien etc. voor de winter

§ Een financiële bijdrage om materiaal te kunnen kopen om te bouwen.

Heel hartelijk dank om de moeite te nemen om deze brief te lezen, voor je eventuele financiële gift en/of ons te ondersteunen met gebed. Voor info hoe te sponsoren stuur even een PB.

Xxx Brenda

• 15 Oktober 2015 - 17:43

Philip Dijs:

Goede reis en heel veel zegen, ik ben benieuwd wat jullie mee gaan maken.

zegen en groet,

Philip