Aankomst Roemenie - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu Aankomst Roemenie - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu

Aankomst Roemenie

Door: Brenda

18 Oktober 2015 | Roemenië, Daneş

Vandaag was onze reisdag. En hoe de reis is gelopen was al een wonder op zich, voor mij... Zonder vertragingen, zonder stress. Wat een heerlijkheid.

Voor sommigen was de reis al om 7u morgens begonnen. Nadat iedereen in Kootwijkerbroek was aangekomen, nog even wat spullen her en der in koffers onderverdelen, gingen we na een goede kop koffie, om 9.30u op pad.

We kwamen mooi op tijd aan op Dortmund. In de rij voor de incheckbalie ontstonden al mooie gesprekken met mede passagiers. En in het vliegtuig bleek hoe groot de Liefde van God voor de mensen in Roemenie is.... Het vliegtuig zat voor het grootste gedeelte gevuld met mede-christenen. Allemaal onderweg naar verschillende projecten. Hoe bijzonder was het om tussen een groep jonge jongeren te zitten, die met een zelfde hart onderweg waren.
Waarschijnlijk ook de reden dat het vliegtuig zonder hupsen en bupsen precies op tijd aan kwam op Transylvania Airport.

Tijdens het wachten op de huurautos, een best wel tijdrovende bezigheid in Roemenie, raakten we in gesprek met een groepje. Daar was 1 man bij die met rollator onderweg was. Hij bleek een omgekeerde vorm van ALS te hebben. En ook hij was met een groep onderweg naar een project om Roemenen te ondersteunen met praktische hulp. Uiteindelijk mochten wij ook bidden voor deze meneer, We hebben zijn ziekte bestraft en weggestuurd, en leven uitgesproken over hem. Hij werd enorm aangeraakt, en we geloven dat hij snel tot herstel zal komen.

Voor een aantal van ons, voelde het aankomen in Roemenie als thuiskomen. En de auto rit richting Sighisoara, was een rit van herkenning.

Aangekomen in ons thuis deze week, werden we liefdevol onthaald door Carmen, onze lieve gastvrouw, met een hapje en een drankje.

Iedereen ging gelijk aan de slag met koffers uitpakken, alle spullen die we hebben meemeegenomen/meegekregen verzameld...

Een update gekregen van Joost van de Springplank van ons zendingsbudget..... Wauw, mensen, er is al bijna 1000 euro in onze pot, waar we deze week heel vel mensen mee mogen gaan zegenen.

Avonds zijn we een heerlijk hapje gaan eten met elkaar. (heerlijk buiten gegeten, de temperatuur is hier nog prima) Ook daar was het een feest van herkenning. De fellowship onder elkaar is ook heel bijzonder. Mooie gesprekken tussen zoveel verschillende mensen, met elkaar verbonden door de liefde van Jezus. Prachtig, zo waardevol.

Iedereen lekker op tijd naar bed, want vandaag, de zondag hebben we een vol programma. We gaan ons verdelen in verschillende groepjes en naar spreken en bidden in verschillende kerkjes.

Morgen weer een nieuw verslag!

Gods zegen voor iedereen.

• 18 Oktober 2015 - 08:02

Gre:

Dank je, lieve zus, voor dit bemoedigende reisverslag. Zoals ik gisteren al schreef: in gedachten reis ik met jullie mee, en geloof met heel mijn hart, dat God jullie voor 200% gaat gebruiken en dat vandaag al Zijn Grootheid zichtbaar zal worden door het brengen ban het Woord , de tekenen en wonderen zullen jullie volgen.:-)

• 18 Oktober 2015 - 15:05

Dank je wel lieve Gre. Gods liefde is zo mooi......

• 19 Oktober 2015 - 09:54

Maaike:

Echt supergaaf en sjonge, eigenlijk gewoon een heel vliegtuig gevuld met christenen. Tralalalala. En qua geld: er kan nog meer bij, er kan nog meer bij... Wie biedt?