Maandag 19-10-2015 2de dag Sighisoara - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu Maandag 19-10-2015 2de dag Sighisoara - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu

Maandag 19-10-2015 2de dag Sighisoara

Door: Sandy

19 Oktober 2015 | Roemenië, Daneş

allo allemaal

Het is vandaag onze 2e dag in Sighişoara.
Vanmorgen om 8.30 uur stond er weer een overheerlijk ontbijt voor ons klaar verzorgd door Carmen onze geweldige gastvrouw van Pension Phoenix!
Na het ontbijt hebben we gebeden voor de dag en voor verschillende mensen en gedankt voor wat God door ons doet en dat Hij voor ons uit gaat met wonderen en tekenen.

Om tien uur zijn Marjan en Joost naar Elena gegaan, de rest van de mannen gingen shoppen voor de boodschappentassen die we uit zouden gaan reiken in een Roma gebied en de andere dames hebben kaarten gemaakt om ’s avonds uit te delen tijdens de vrouwensamenkomst in Soard . Op die kaarten hebben we mooie stickers geplakt en een bijpassende Bijbeltekst! Het was een hele mooie ochtend waarbij de teksten die je opzocht ook tegen mijzelf spraken.

De mannen waren er goed in geslaagd om auto’s vol met rijk gevulde boodschappentassen gereed te maken. Na de lunch zijn we met 10 personen op outreach gegaan in Rora, een Roma dorp tussen Sighişoara en Danes. Er werden tassen uitgedeeld aan mensen waarvan de kinderen naar school gaanen bij de kerk betrokken zijn. We zijn de diverse huisjes ingegaan met verschillende groepjes en vertalers, we hebben voor de mensen gebeden, ziektes verbroken in de naam van Jezus en mensen gezegend. De blijdschap en dankbaarheid die de Roma toonden naar ons, heeft heel veel indruk gemaakt, de armoede ook.

’s Avonds hebben de mannen en vrouwen van onze groep zich ook gesplitst, de heren gingen nadat ze de dames naar Soard hadden gebracht even wat eten, terwijl wij een vrouwenavond verzorgden in de Manakerk in Soard. We hebben samen gezongen, hierna deelde Elly een korte overdenking uit het Woord, over de vrouwen uit de geslachtslijn van Jezus, Rachab en Ruth. En 2 vrouwen uit het NT, Maria de moeder van Jezus en Elisabeth de moeder van Johannes de doper. Met als doel dat deze vrouwen weten dat ook zij waardevol voor Hem zijn, wat voor achtergrond en omstandigheden ook hun deel zijn.
Hierna deelde Brenda haar getuigenis, dit maakte enorm veel indruk bij de vrouwen en ook bij ons, de vrouwen hingen werkelijk aan de lippen van Brenda. Na deze getuigenis hebben we gevraagd of er dames hun hart aan Jezus wilden geven. We hebben een gezamenlijk gebed uitgesproken om Jezus in ons hart uit te nodigen. Daarna hebben we onze zelfgemaakte kaarten uitgedeeld met Bijbelteksten, dit maakte veel indruk bij de vrouwen, echt alle kaarten spraken persoonlijk tot elke vrouw. Dit was voor mij heel bijzonder.
Tot slot van de avond werden de vrouwen uitgenodigd voor persoonlijk gebed door ons. Dit was ook heel waardevol, ik heb hier zelf ook de kracht van de Heer ervaren. En er was ook een vrouw die door de getuigenis van Brenda zelf haar getuigenis aan anderen wil gaan vertellen!!!
Tot besluit nog even gezamenlijk ‘thuis’ de dag afgesloten nadat de mannen lief ons weer hadden opgehaald. Het besluit van een intensieve met veel indrukwekkende gebeurtenissen, we zien uit naar morgen.

Sandy

• 20 Oktober 2015 - 09:40

Jacolien:

Hoi allemaal, wat maken jullie weer bijzondere dingen mee. Wat gaaf dat jullie Zijn Liefde mogen uitdelen. Dat velen worden aangeraakt en genezen. Wees gezegend ook deze dag. Wij bidden voor jullie en voor degene die bij jullie horen en thuis zijn.

• 20 Oktober 2015 - 18:55

Wendy:

wat leuk om jullie verslag te lezen, veel zegen toegebeden, ik wil ook een keertje mee hoor!