Dinsdag 20-10-2015 - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu Dinsdag 20-10-2015 - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu

Dinsdag 20-10-2015

Door: Johan

20 Oktober 2015 | Roemenië, Daneş

Hallo lieve sponsors en belangstellenden,

Vandaag weer een fantastische dag.

Na het ontbijt, zijn we naar de Manna kerk gegaan waar wij een ontmoeting hadden met David.

David is jaren geleden naar Roemenië geroepen door God om hier de Roma's te helpen met het Woord en ook praktisch en heeft al rond de 150 huisjes gebouwd voor de Roma's, ook heeft hij al een aantal kerken gebouwd en is nog steeds na al die jaren vol vuur voor God.

Hij heeft met ons een drama ingestudeerd die wij morgen gaan uitbeelden op straat erg mooi en emotioneel, daar lezen jullie morgen verder over.

Daarna zijn een aantal van ons boodschappen gaan doen en een aantal zijn naar het huisje gegaan waar in het voorjaar aan gewerkt is om te kijken wat er nodig is om dit af te maken.

We vertrokken daarna naar Secuieni om de plaatselijke gemeente te ondersteunen.

We hadden lekkers meegenomen voor iedereen en het werd van harte ontvangen.

We vroegen of zij iets wilden vertellen over wat God voor hun had gedaan toen wij er afgelopen zondag waren.

Er werden een aantal mooie en emotionele getuigenissen gedeeld.

Ook werd er vanuit onze groep bemoedigt en gedeeld.

Toen deelde David een woord met de gemeente.

Daarna was er ruimte voor gebed.

Terwijl een groot gedeelte van de groep achter bleef voor gebed gingen Jan, Brenda en ik samen met een tolk naar een huisje van een zieke vrouw.

Zij ontving ons hartelijk in haar huis en er waren nog een aantal anderen vrouwen aanwezig.

Na wat informatie in te winnen kwamen we erachter dat de vrouw kanker had, Jan had wat sterke opmerkingen en na wat gesprek met de groep werd het geloof krachtig opgebouwd.

Toen ervoer ik dat het tijd was om de Geest de vrijheid te geven en sprak de ziekte aan, de vrouw werd niet alleen gedoopt in de Heilige Geest maar werd letterlijk vrij gezet, waar zij eerst nog angstig was, bezweet en zwaar aan het trillen was zij nu volkomen rustig, licht en vol vreugde!

De pijn was volledig verdwenen en toen zij opstond begon zij ons allemaal te zoenen van vreugde en dankbaarheid!

Toen werd onze aandacht naar een dame getrokken zij had iets maar wilde er niet over vertellen omdat ze zich schaamde.

We vertelden haar dat zij ons niets hoefde te zeggen dat God precies weet waar ze last van had.

Ik ervoer dat ik moest vragen of zij wel gedoopt waren in de Heilige Geest zelfs aan onze tolk.

Niet een was dat.

We besloten voor hun allemaal tegelijk te bidden en zij werden allemaal gedoopt in de Heilige Geest.

Terwijl Jan steeds in tongen bleef bidden en woorden van leven sprak en Brenda voor een meisje aan het bidden was, sprak de Geest tegen mij waar het meisje dat zich schaamde pijn had en ik zei dit tegen haar.

Ze bevestigde wat ik zei, nu sprak ik meteen die pijn aan en zij viel en werd vervuld met Gods liefde.

Toen zij omhoog kwam was zij ook als herboren.

Jan bleef woorden van leven spreken, dat iedereen dit moest blijven uitspreken over zichzelf en de Geest bleef aan het bewegen door ons heen het was nog niet klaar.

Toen duwde Brenda het meisje waar zij voor aan het bidden was naar voren en God vertelde mij dat ze ernstig verdriet had en was afgewezen.

Zij begon erg te huilen en wilde graag dat God dit van haar zou wegnemen, wij getuigde dat Hij dit al heeft gedaan.

Dat zij haar pijn aan Hem mocht geven.

Toen baden we ook voor haar en zij zakte in elkaar en werd diep geraakt door Gods helende kracht.

Ook haar gezicht was als een engel nadat zij was opgestaan.

We werden geknuffeld en bedankt en wij gaven met zijn allen de eer en glorie aan onze lieve Vader.

Daarna zijn we nog steeds bewogen in de Geest vertrokken om de rest op te halen die ook allerlei fantastische momenten hadden gehad.

Toen zij wij uit eten gegaan bij een verrassend lekker Italiaans restaurant.

Het is onvoorstelbaar wat God hier doet door ons heen en waar wij getuigen van mogen zijn.

Het is zo bijzonder dat wij door God gebruikt mogen worden een ieder op zijn eigen bijzondere manier.

En dat wij zo het veelkleurige hart van God mogen tonen aan de wereld als een lichaam dat alleen maar bestaan kan in Zijn genade en liefde.

Wees gezegend en dank voor jullie gebeden het helpt ons en bemoedigt ons!

Ook wil ik jullie persoonlijk bedanken voor al jullie giften we hebben al mogen zegenen maar zullen de rest van het geld zeker ook besteden aan dat wat God hier wil doen.

Er staat nog een hoop op de planning.

Shalom,

1 in Hem.

Johan.

• 20 Oktober 2015 - 21:22

Jacolien:

Prachtig om dit te lezen Johan. Wat een gave momenten zullen dat geweest zijn. Hem alle eer. hartelijke groet aan iedereen.

• 20 Oktober 2015 - 21:59

Gre:

Ha Johan en alle anderen,
    Wat lees ik toch een prachtige getuigenissen, het lijkt het boek Handelingen wel. Kracht van God wordt zichtbaar , daarvoor zijn we geroepen, om Beelddragers van H em te zijn en in Liefde ons uit te strekken naar de ander.
    K ben zo blij met jullie allen, lieve groet, vanuit een grijs en druilerig Holland, Gre.

• 20 Oktober 2015 - 22:18

Morgen volgen de foto,s van vandaag!

• 20 Oktober 2015 - 23:12

Olof Velt:

Hallo,
    Wat een krachtige getuigenissen van wat het normale christelijke leven zou moeten zijn.
    Mooi om te lezen dat jullie zo geleid worden door de Heilige Geest, en dan is het alleen vrijzetten
    van wat allemaal beschikbaar is. God krijgt hierin alle eer!
    Olof

• 20 Oktober 2015 - 23:23

Greta:

Prachtige verhalen! Geweldig dat jullie zo'n zegen mogen zijn daar!

• 21 Oktober 2015 - 00:36

Anne:

Wat een mooie verhalen!! Jullie zijn goede en trouwe dienstknechten (en toffe broers en zussen)