Donderdag 22-10-2015 5de dag Sighisoara - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu Donderdag 22-10-2015 5de dag Sighisoara - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu

Donderdag 22-10-2015 5de dag Sighisoara

Door: Brenda

22 Oktober 2015 | Roemenië, Daneş

Hallo allemaal,

Zoals elke morgen stond er weer een fantastisch ontbijt klaar. Het was vandaag wat vroeger, omdat een aantal mannen op weg ging om af te maken waar we een paar maanden gelden mee gestart waren. Het huisje afmaken, om een gezin met 11 kinderen te huisvesten. Er is in April een start gemaakt met een bovenverdieping/dak, en nu zijn we er onder andere om dat af te maken.

Dus om 9u gingen de mannen met Sandy op weg.

De rest die achter bleef verdeelde zich ook in 2 groepjes, waarvan 1 deel op pad ging om leuke presentjes voor de jeugd samen te stellen en een ander groepje op pad om boodschappen te doen voor 30 boodschappentassen.

Rond een uur of 12 waren de achterblijvers weer compleet, hebben we pakketjes gemaakt voor de jeugd.

Samen met David, gingen we op weg naar het dorpje Laslea, daar heeft hij samen met een team van engelsen ongeveer 9/10huisjes gebouwd, waar bij elkaar 28 gezinnen worden gehuisvest. Deze gezinnen hebben wat meer regels om daar te mogen wonen.
We hebben daar deur aan deur tassen verspreid en natuurlijk het Evangelie.
Er waren gezinnen die Jezus kennen, en daar mochten we dan ook voor bidden. Genezingen en bevrijdingen hebben daar weer plaats gevonden.
Er waren ook wel veel mensen die Jezus wel konden, maar hem nog nooit hadden uitgenodigd in hun hart. Toen we weggingen, hebben we een verandert dorp achter gelaten. Zo goed als iedereen heeft heel bewust een keuze voor Jezus gemaakt. Zo ontzettend gaaf om daar getuige van te mogen zijn geweest.

Ondertussen waren de mannen en Sandy druk aan het werk in het huisje. Het dak begint al aardig af te raken. het mooie is dat het halve dorp komt uitlopen om te zien wat er gebeurd. Dus ook daar mooie dingen meegemaakt. Vrijdag nog hopelijk de laatste dingen en is het huisje "winterklaar".

's Avonds hebben we een bijeenkomst van de jeugdgroep van Liviu gehad. Hij is deze jongeren aan het trainen om uit te gaan in Jezus' naam.Na de door ons meegbrachte pizza die gretig gegeten werd, werd een woord gebracht over Profetie en gebed.
En we zijn het gelijk samen met de jongeren in praktijk gaan brengen. Oefenen op elkaar met profeteren en bidden in autoriteit. Mooie dingen zagen we weer gebeuren.
Iedereen kijkt uit naar de jeugd conferentie van vrijdag avond, alwaar de jongeren zelf zullen gaan uitstappen om hun leeftijdsgenoten over het Woord van God te vertellen en voor elkaar te bidden.

• 24 Oktober 2015 - 07:57

Bert Loonstra :

Wat een zegen hebben jullie daar uit mogen delen, gaaf hoor!

• 08 November 2015 - 19:36

Bas Monteban :

Heel gaaf om te lezen...En wat een zaad hebben jullie mogen zaaien! The best is yet to come! Prijs de Heer!