Zondag 18-10-2015 2de dag - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu Zondag 18-10-2015 2de dag - Reisverslag uit Daneş, Roemenië van zendingroemenie - WaarBenJij.nu

Zondag 18-10-2015 2de dag

Door: Elly

18 Oktober 2015 | Roemenië, Daneş

Onze eerste nacht was voor sommige heel goede en voor anderen weer wat minder.
Het was een prachtige ochtend, de dauw hing halverwege de bergen en de zon scheen al vroeg. Om half 9 stond er voor ons een heerlijk ontbijt klaar waar we goed van aten.
De ene helft van de groep ging met Joost mee die in de Nazarenerkerk in Sighişoara sprak en de andere helft ging met Johan mee die in de manakerk Soard sprak.
Ik ging mee naar Soard, er waren daar heeel veel kinderen( 40) en 30 of 40 volwassenen.
De kids hadden hun eigen programma en Johan sprak over dat God niet wil dat je ziek bent, Hij is voor je en niet tegen je en dat we als Zijn kinderen autoriteit hebben.
Daarna hebben we voor velen gebeden.
Naast de kerk herbouwen ze een kinderopvang in een oud huis voor de vele jongen kinderen in het dorp, in geloof, want ze hebben er het geld niet voor, hebben 7 bouwvakkers uit het dorp en ze vertrouwen op bovennatuurlijke voorziening, om de opvang nood te helpen lenigen. De kinderen ontvangen van jongs aan normen en waarde, de dagen, maanden, jaargetijden en Gods liefde in plaats van op straat rond te hangen. Magda een van de lokale Roma die goed engels spreekt en een van de leidinggevende van het team is met haar man gaf ons een rondleiding en ons hart was zeer geraakt door hun passie.

Van Soard reden we terug naar Sighisoara waar we de anderen van het team weer ontmoeten tezamen met het gezin van Liviuonze ‘host’ een lokale jongeren werker, het was een prachtige dag met temperaturen boven de 20ºC waardoor we een heerlijke lunchtijd konden hebben buiten op het terras lekker in het najaarszonnetje.

Eind van dag waren we van harte welkom in Secuieni een ander Roma dorp waar we van harte welkom werden geheten.
Coby sprak daar nadat Marjan het Verbondsmaal had gedeeld. Nadien was er weer uitgebreid gelegenheid om met eenieder die dat wilde te bidden en genezing en bevrijding te ervaren.

Rond 20.00u kwamen we moe maar voldaan thuis, waar we nog een lichte maaltijd nuttigde.
Wat weer een heerlijke dag, mensen bemoedigd, de liefde van Hem uitgedeeld, wonderen en tekenen welke ons volgen! Alle eer aan de Heer!

We zien uit naar morgen.................we hebben er alweer zin in maar eerst..........
Lekker slapen........

Tot morgen Elly

• 18 Oktober 2015 - 23:34

Greta Van Der Leer:

Wat heerlijk dat jullie weer zo'n zegen kunnen zijn daar! Klinkt goed alelmaal.
    En dan het weer....20 graden! ahhhh...wordt helemaal jaloers... : ) wij lopen hier al drie dagen in de regen...
    zielig he... hahaha
    Bless you! Nog een hele goeie week.

• 19 Oktober 2015 - 09:50

Maaike:

Wat gaaf, gewoon even een extra missiereis. Echt leuk om te lezen. Heel veel zegen voor vandaag. Dat je maar lekker mag uitdelen en ontvangen. Groeten!